Update 4 - Reisverslag uit Middlesbrough, Verenigd Koninkrijk van Mark Wijnbergen - WaarBenJij.nu Update 4 - Reisverslag uit Middlesbrough, Verenigd Koninkrijk van Mark Wijnbergen - WaarBenJij.nu

Update 4

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

08 November 2015 | Verenigd Koninkrijk, Middlesbrough

Dag allemaal,

Inmiddels heb ik er alweer 5 werkweken opzitten, de tijd vliegt voorbij!
Ik zal jullie daarom maar weer een update geven over mijn spannende (en minder spannende) avonturen.

Doordeweeks heb ik een heel regelmatig leventje (veel te burgerlijk). Ik begin 's ochtends om 8 u met werken en ik stop 's middags ergens tussen 4 en 9 met werken (meestal tussen 5 en 6).
Op deze dagen ben ik vooral bezig met programmeren, heel veel programmeren. Omdat mijn programmeer skills nou niet echt heel goed waren voordat ik aan mijn PhD project begon, heb ik me hier de eerste weken eigenlijk alleen maar mee bezig gehouden. Voor de minder goede rekenaars onder ons, ik heb er dus inmiddels ruim 200 u programmeren op zitten. En gelukkig zijn mijn programmeer skills in deze 200 u flink verbeterd (snelle leerling;)).

Omdat ik PhD project doe en het doel daarvan is om te promoveren, is het natuurlijk niet de bedoeling dat ik in mijn 3 jarige traject slechts excellente programmeer skills ontwikkel. Ik moet ook onderzoek doen! De afgelopen weken heb ik dus ook behoorlijk wat artikelen opgezocht en doorgenomen. Dit is niet altijd het meest leuke werk, maar wel erg belangrijk. Het is niet altijd erg leuk werk om de volgende reden: wetenschappelijke artikelen zijn langdradig en hebben altijd een vaste opbouw. Daarnaast gaan al mijn artikelen ongeveer over hetzelfde onderwerp, waardoor ik veel dingen wel 10 x lees in de verschillende artikelen. Ik zou u, de lezer, dan ook niet aanraden om voor de lol een wetenschappelijk artikel te gaan lezen, tenzij het onderwerp u erg boeit, of u moeite hebt om in slaap te komen.

Het lezen van wetenschappelijke artikelen is erg belangrijk om de volgende reden: als PhD student word je geacht de barrières van de wetenschappelijke kennis te doorbreken. Om deze te doorbreken is het erg handig (lees: noodzakelijk) om te weten waar de grenzen van de wetenschappelijke kennis zich momenteel bevinden. Anders bestaat de kans dat je onderzoek doet wat al eerder gedaan is (en dat is niet vernieuwend, en dan krijg je dus niet je PhD titel) of dat je onderzoek te ver van de huidige kennis af ligt, waardoor het moeilijk te beargumenteren is of de opgedane kennis op waarheid berust.

Na dit korte uitstapje naar wetenschappelijke artikelen, ga ik nu weer verder met wat ik de afgelopen 5 weken gedaan heb.
Vaak als ik klaar ben, ga ik naar de sportschool, kijk ik voetbal of een filmpje of doe ik gezellige sociale dingen. Ik moet wel zeggen dat ik door mijn lange werkdagen lang niet altijd de energie heb om na mijn werkdag nog veel andere dingen te doen. Omdat ik toch vaak nog wel veel andere dingen na mijn werk doe, gebruik ik de zaterdag vaak om bij te slapen en (behalve het meest noodzakelijke) helemaal niks te doen.

Maar dit gebeurt niet nadat ik elke vrijdagavond de Engelsen voetballes geef. We spelen met een groepje elke vrijdagavond in de zaal van 6 - 8.30, en het is altijd leuk om het begin van het weekend te vieren met het geven van veel panna's en veel goals te scoren! Daarnaast is de sfeer ook erg leuk en maak ik daar veel vrienden, behalve op 1 vrijdagavond...

Er was een team van 6 jongens die wel even zouden laten zien hoe goed ze waren. Het was weer typisch Engels, alleen maar lange ballen en schoppen op alles wat beweegt... Het was meer Australian Rules Football dan futsal... Uiteindelijk eindigde ik de dag met m'n linkerbeen dat helemaal blauw was... Niet heel fijn, maar gelukkig gaat dat ook wel weer over. Ik haalde mijn genoegdoening uit het feit dat die jongens na 1,5 u gedesillusioneerd (moeilijk woord, telt dit met scrabble/wordfeud?) maar weggingen, terwijl er nog gewoon gevoetbald werd...

Die zondag daarna hadden we met ons zelf gefabriceerde team de eerste wedstrijd van de sunday league. Voor de voetballiefhebbers, alle vooroordelen over de Sunday League zijn waar.
Wat een schandalig slecht voetbal, maar wel erg leuk!
Het wordt georganiseerd door de universiteit en we spelen ook op het universiteitscomplex. Ideaal, maar 2 minuten lopen voor mij! We hebben een team met maar 1 Engelse jongen, en voor de rest allemaal buitenlanders (raden wie de zwakste voetballer is). We wonnen 3-1, had 2 goals, 1 assist en had ook nog een paar heerlijke acties. Dit voetbal is erg geschikt voor mij:
We spelen op 1/3 hockey veld 7 v 7. Ideaal voor mij, aangezien ik met mijn fysieke gestel niet erg veel en hard kan lopen, maar gelukkig nog wel een redelijke controle over de bal heb.

De weken die volgden waren redelijk hetzelfde, dus ik zal hier niet nog vier keer hetzelfde verhaal over die andere weken beschrijven (anders begint het wel heel veel op een wetenschappelijk artikel te lijken:)). Vandaag voor het eerst iets nieuws gedaan, ik heb gebokst! Mijn housemate Gary was vroeger een zeer goede amateur (thai) bokser, met slechts 1 nederlaag in zijn hele carrière (en ja, hij heeft meer dan 1 wedstrijd gebokst lieber menschen). Vandaag gaf Gary mij mijn eerste privétraining. Dit was erg leuk, aangezien hij mij echt goede tips kan geven over hoe ik moet slaan. Het gaat bijvoorbeeld niet om kracht, maar om de techniek. Ik moet de kracht halen uit het feit dat ik op een bepaalde manier met mijn lichaam draai, ipv dat ik mijn gewicht gebruik om te slaan. Morgen heb ik mijn tweede training, ik kijk er nu al naar uit! (ik hoop wel dat ik beide oren behoud, en dat ik geen vreemde neus krijg).

Daarna vandaag weer gevoetbald, maar dit was wel erg zwaar na die bokstraining. Gelukkig wel 4-1 winst, dus we zijn nog altijd ongeslagen!

Het laatste punt dat ik aan wilde halen is het weer. De eerste week dat ik hier woonde, scheen de zon elke dag, van zonsopkomst tot zonsondergang. Een aantal weken verder heeft het al een aantal keer gehoosd, en vandaag is de moeson begonnen. Het weer is bij vlagen echt verschrikkelijk, en dan vooral de regen, vooral vanwege het feit dat de regen hier door de harde wind bijna horizontaal gaat. Ten eerste gaat je paraplu half naar de knoppen door die harde wind, en ten tweede waait de regen onder de paraplu door, waardoor of de bovenste, of de onderste helft kletsnat wordt... Gelukkig is het slechte weer het enige wat me niet bevalt, maar volgens mij is het weer in Nederland niet veel beter..

De komende weken heb ik veel leuke uitstapjes op het programma staan, maar daarover vertel ik wel in mijn volgende verslagen!

See you!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Actief sinds 22 Sept. 2015
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 3375

Voorgaande reizen:

23 September 2015 - 31 December 2015

PhD in Boro

Landen bezocht: