Eerste week is alweer bijna voorbij! - Reisverslag uit Middlesbrough, Verenigd Koninkrijk van Mark Wijnbergen - WaarBenJij.nu Eerste week is alweer bijna voorbij! - Reisverslag uit Middlesbrough, Verenigd Koninkrijk van Mark Wijnbergen - WaarBenJij.nu

Eerste week is alweer bijna voorbij!

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

29 September 2015 | Verenigd Koninkrijk, Middlesbrough

Inmiddels ben ik alweer bijna een week in Boro, wat gaat de tijd toch snel...
Het bevalt me hier nog altijd uitstekend, en ik begin steeds meer aan de Engelse gewoontes te wennen.
Zo had ik dit weekend een echt voetbalweekend. Zaterdag van 12 tot 9 non-stop voetbal gekeken (Groningen:(() en zondag mijn debuut gemaakt als toeschouwer in het Riverside Stadium voor de wedstrijd Boro - Leeds.

Volgens Gary was het Leeds publiek 'scum' en moest ik voorzichtig zijn ivm vechtersbazen onder de Leeds supporters. Toen ik naar het stadion toeliep merkte ik hier gelukkig niks van. Er was in het centrum meer politie op de been dan dat er normaal is (normaal is er geen politie, nu een mannetje of 20), maar er was helemaal geen mot en er heerste een prima sfeer! Het was tropisch weer (graadje of 20) en in mijn nieuwe gele Boro shirt (thanks Boys!) liep ik naar het stadion. De pubs puilden uit, en Boro en Leeds supporters dronken gezellig samen een biertje.

Ruim een half uur voor de wedstrijd was ik bij het stadion, wat een drukte! Ruim 27.000 toeschouwers waren op deze wedstrijd afgekomen, alleen bij de traditionele top 3 in NL zijn er volgens mij meer toeschouwers (correct me if I'm wrong). Ik had een geweldig plekje, rij 4 op de hoofdtribune, pal naast de dug out. Ik kon heerlijk van de Engelse sfeer genieten.

En of er sfeer was. Ver voor de aftrap waren de Boro en Leeds supporters elkaar al (op een leuke manier) aan het uitdagen. Liedjes als 'Shall we sing a song for you' werden vanaf beide kanten gezongen.
De wedstrijd begon erg leuk en na 3 minuten maakte 'good old' David Nugent na een mooie actie van Stuani de 1-0. Meteen op de banken en feesten op een zeer leuke tune.

Leeds (met Jordan Botaka in de basis) kwam er in de eerste helft niet aan te pas, en Boro speelde bij vlagen aardig voetbal. Een hoog tempo, heerlijke duels (waar je in Nederland 8 wedstrijden schorsing voor krijgt), en toch ook af en toe kick en rush voetbal kreeg het publiek voorgeschoteld.

Ik kwam er achter dat de vocabulaire van de supporters naast mij niet erg groot was. Vooral onverstaanbaar gebrabbel, met af en toe 'Fuck off cunt' of 'you fucking twat' er tussendoor geschreeuwd als een speler de bal niet naar voren speelde of een scheids weer eens een totaal verkeerde beslissing nam. Genieten!

Helaas waren er na de 1-0 weinig kansen te noteren, behoudens wat afstandschoten. Ook de verdedigers van Leeds United vonden dat er wel wat meer gevaar voor de goals gesticht mocht worden. Nadat eerst de ene centrale verdediger (Sol Bamba, wat een beest is dat!) de bal net niet in zijn eigen goal had gekopt, kopte Giuseppe Bellusci de bal daarna wel in zijn eigen goal. Opnieuw werd de goal tune (was erg leuk, maar kan het liedje niet vinden..) afgespeeld en opnieuw was er feest. Snel daarna was het fluitsignaal en konden de spelers aan het bakkie thee.

Tweede helft was helaas niet om over naar huis te schrijven, dus die sla ik maar over. Door een slippertje (letterlijk) van aanvoerder Bamba mocht invaller Diego Fabrini de 3-0 nog maken en daarna was het wel gedaan met de wedstrijd.

Na de wedstrijd nog even genoten van de fanatieke aanhang van Boro en Leeds die elkaar aan het uitdagen waren, maar waar (helaas/gelukkig, doorstrepen wat niet van toepassing is) niks gebeurde.
Daarna in het zonnetje naar huis gewandeld, filmpje gekeken en lekker op tijd de luiken dicht.

Alhoewel ik maandag 5 oktober pas officieel begon, ben ik gisteren officieus al begonnen aan mijn project. Om 9 u zat ik in de library van de Uni waar ik de hele dag bezig ben geweest met mijn project. Vooral oefenen in Unity3d en daarnaast wat artikelen gezocht en doorgenomen. Vandaag hetzelfde liedje, behalve dat ik vandaag om 3 u een gesprek met mijn supervisors had.

Dit gesprek was erg nuttig, ik kan de rest van de week wel doorkomen. Het project gaat erg leuk worden. Ik zal de komende weken/maanden veel bij de voetbalclub zijn om de analyse processen van de technische staf te analyseren en te optimaliseren. Hoe dit precies plaats gaat vinden vertel ik wel als ik er meer over weet! Ik heb er in ieder geval veel zin in!!

Ik merk nu wel dat ik toe ben aan wat meer contacten. Ik ben op dit moment behoorlijk als een autist aan het werk, te meer ook omdat mijn huisgenoten niet echt types zijn waar ik leuke avonden mee ga beleven..
Gary is een aardige en behulpzame man, maar is wel een heel stuk ouder en heeft andere interesses. De andere 2 zijn nogal gesloten types. Vanaf volgende week leer ik gelukkig mijn collega's allemaal kennen, dus dan kan ik ook weer eens wat anders doen dan de hele ochtend/middag/avond programmeren. Toch zijn dit wel hele nuttige uren die ik nu maak, hier ga ik nog veel profijt van hebben.

Ik ga weer afsluiten en nog even aan het werk.

Cheers!

  • 29 September 2015 - 23:17

    Joost Wijnbergen:

    Weer een mooi sfeervol relaas. Mooie herkenbare beschrijving van de Engelse voetbalsupporters! Geeft mooie flashbacks.

  • 02 Oktober 2015 - 21:59

    Renny Engelsma :

    Hallo Mark,
    Wat leuk om zo je belevenissen te volgen in mijn favoriete vakantieland!
    Heel veel succes met je werk en vooral heel veel plezier daar.
    Geniet ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Actief sinds 22 Sept. 2015
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 3378

Voorgaande reizen:

23 September 2015 - 31 December 2015

PhD in Boro

Landen bezocht: