Eerste dag in Boro - Reisverslag uit Middlesbrough, Verenigd Koninkrijk van Mark Wijnbergen - WaarBenJij.nu Eerste dag in Boro - Reisverslag uit Middlesbrough, Verenigd Koninkrijk van Mark Wijnbergen - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Boro

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

24 September 2015 | Verenigd Koninkrijk, Middlesbrough

Nu ik toch bezig ben...
Dit verslag wordt hopelijk wat korter dan het vorige verslag!

Na een voorspoedige reis kwam ik in de loop van de middag in Boro aan. Wat was en ben ik blij. Loop al de hele tijd met een big smile op m'n gezicht rond (al doe ik dat volgens mij meestal wel).

Binnen tien minuten was ik vanaf het station op mn kamer. Deze is ideaal gelegen aan de hoofdstraat. De uni is 2 minuten wandelen en het centrum eigenlijk ook. Verder is de supermarkt is nog geen 50 meter bij me vandaan. Alleen het bus en treinstation zijn met 10 minuten wandelen iets verder weg. Voor een wedstrijd van Boro FC moet ik maar liefst 20 minuten wandelen, tough life!

Bij mijn kamer heb ik een eigen douche en toilet, en ik deel de keuken met 3 mensen. Gary, een Engelsman van een goede 40 die weer is gaan studeren, een Noors meisje die ik nog niet heb ontmoet (maar er helaas niet typisch Noors uit ziet..) en een Engelse jongen die er nog niet is.. Onze 'woning' maakt deel uit van een apartementencomplex van 5 verdiepingen met 5 appartementen per verdieping. Prima wonen.

Met Gary heb ik het al erg gezellig gehad en hij heeft me al veel verteld over de stad, de Uni en de Engelsen in het algemeen. Erg leuk en gezellig, zo'n huisgenoot!

Ik ben momenteel al druk bezig om me op de start van mijn PhD voor te bereiden en ben vooral veel aan het programmeren in het programma Unity 3D. Dit wordt veel gebruikt voor het ontwikkelen van games en apps en ik zal dit ook veel gaan gebruiken. Ik houd jullie hiervan op de hoogte.


Verder moet ik op dit moment erg lachen om die Engelsen, ik zal er straks wel aan gewend zijn maar er zijn zoveel opmerkelijke zaken vergeleken met Nederland. Ik denk dat ' we' in sommige opzichten in Nederland echt niet mogen klagen, maar dat we ook zeker nog het een en ander van de Engelsen kunnen leren. Hier de meest opmerkelijke zaken:

- de kraan in de wasbak in de badkamer: Of beter gezegd, 2 kranen. 1 voor het warme water en 1 voor het koude water. Beter gezegd, uit de linker kraan komt bijna kokend water en uit de rechter kraan komt nog net geen ijs. Volgens mij is dit iets typisch Engels, en ik heb er nog niet echt een oplossing voor bedacht.

- de auto's: hier rijden bijna alleen maar gloednieuwe Audi's, BMW's, Mercedessen, Jaguars en Range Rovers. En dan niet de huis, tuin en keuken auto's. Nee de bakken waar je toch al snel een ton voor betaald. Super bruut en mooi. Echt beter dan in Nederland.

- de vrouwen: zo mooi als de auto's hier zijn, zo niet mooi zijn de vrouwen over het algemeen. Heb in 2 dagen 3 mooie vrouwen gezien, en ik heb toch echt m'n best gedaan om de vrouwen mooi te vinden.

- het aantal mensen op straat overdag: als ik 's ochtends boodschappen ga doen, 's middags er even uit ga voor een frisse neus of 's avonds een blokje om loop. Het lijkt wel alsof de helft van Middlesbrough de hele dag op straat rondloopt en niets te doen heeft. En naar mijn mening zijn dit de typische Britten: (beetje) dik of juist graatmager, veel tattoo's, trainingsbroek aan, heel bleek, peuk in de mond en aan een flinke pint. Dit bleek later ook wel te kloppen. Mijn huisgenoot omschreef Boro als de stad waar de helft van de mensen niet wil werken en van een uitkering leeft. De studenten houden de stad draaiende.

- Bacon! Ze hebben hier van die lekkere dikke plakken beter, veel beter dan die dunnen stukjes die je in Nederland kan kopen.

- Yorkshire pudding. Een soort broodje van bladerdeeg dat vaak wordt gegeten bij het avondeten. Super lekker, maar wel vol met koolhydraten. Niet te vaak eten dus...

- De kleding. De temperatuur komt niet boven de 15 graden uit, maar er zijn nog genoeg Engelsen die in de korte broek rond lopen...

De komende weken ga ik ongetwijfeld nog meer zaken tegen het lijf lopen die ik erg opmerkelijk ga vinden en zal ik m'n draai in het leven hier nog meer gaan vinden.

Ik houd jullie op de hoogte!

Lobi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Actief sinds 22 Sept. 2015
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 3379

Voorgaande reizen:

23 September 2015 - 31 December 2015

PhD in Boro

Landen bezocht: